Wednesday, August 10, 2011

Kata-kata buat kita Day 10

Salam wbt,

Again! A short one! >.< InsyaAllah kalau ade kelapangan di masa lain, akn update panjang sket dari ni ek. Jazakillahu khayr buat yang berkongsi! Uhibbuki fillah abadan abada!! Keep that in mind ek walau apa yang terjadi dan bakal terjadi!! ^_^

6:125
Barang siapa dikehendaki Allah akan mendapat hidayah (petunjuk), Dia akan membukakan dadanya untuk (menerima) Islam. Dan barang siapa dikehendaki-Nya menjadi sesat, Dia jadikan dadanya sempit dan sesak, seakan-akan dia (sedang) mendaki ke langit. Demikianlah Allah menimpakan siksa kepada orang-orang yang tidak beriman.


5:117-118
  • Aku tidak pernah mengatakan kepada mereka kecuali apa yang Engkau perintahkan kepadaku (yaitu), "Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhanmu," dan aku menjadi saksi terhadap mereka, selama aku berada di tengah-tengah mereka. Maka setelah Engkau mewafatkan aku, Engkaulah yang mengawasi mereka. Dan Engkaulah Yang Maha Menyaksikan atas segala sesuatu.
  • Jika Engkau menyiksa mereka, maka sesungguhnya mereka adalah hamba-hambaMu, dan jika Engkau mengampuni mereka, sesungguhnya Engkaulah Yang Mahaperkasa, Mahabijaksana.


Setakat ini dulu utk hari ni..semoga Allah membukakan hati-hati kita untuk mampu memetik ibrah dari kalimah-kalimah Allah ini. Buat ukhtiku, aku serahkan kepada Allah untuk memeliharamu :')


No comments:

Post a Comment