Friday, September 17, 2010

Ku Ingin Kau Tahu

KUINGIN KAU TAHU (28/07/08)

Tahukah engkau?

Kita bersama di madrasah hidup

Belajar dan beramal bersama

Kita dinilai oleh Pengetua yang Agung

Sebelum layak bergelar pelajar cemerlang

Sebelum dinobat sebagai lepasan siswa

Tahukah engkau?

Kita selalu beriringan di sini

Kau disampingku mengajar ilmu baru

Aku tetap setia mendengar dan tersenyum

Kekadang pula aku menangis sendiri

Jika takdir memisahkan kita tiba-tiba

Tahukah engkau?

Kita punyai guru-guru yang hebat

Seorang mengajar ilmu ciptaan manusia

Seorang lagi tertumpu pada fizik luaran

Ada yang mendidik rohani kita

Tak dilupakan yang mencipta sejarah kita

Tahukah engkau?

Kita punyai jawatan yang sama

Tiada beza ketara antara kita

Kecuali seperkara yang utama

Bakal menambah jurang sesama kita

Menjadikan akhiran kita tak serupa

Tahukah engkau?

Aku tiada beza denganmu

Engkau tiada beza denganku

Kita menuju penghujung jalan yang satu

Lepas dari madrasah kehidupan ini

Lulus atau gagal bertemu pengetua yang satu

Dan tahukah engkau?

Aku tetap disini menunggu kelibatmu

Ingin terus mendengar dan belajar

Setiap pengalaman dan ilmu darimu

Agar langkah kita tidak mati tapi beriringan

Melepasi setiap kepayahan yang menanti di hadapan

Datanglah padaku berlari atau berjalan...

Hanyasanya aku ingin diajari...

Dan aku ingin kau tahu...

Aku rindu selalu...

Wahai Adikku...

No comments:

Post a Comment