Monday, May 16, 2011

Dalam hati ada mereka..

Salaam people!

Introducing, my 2 beloved sisters!
Yaya and Nini...
Well, their real names spelt Mardyati (Yaya) and Marlynni (Nini)..
Lame da tak jumpe adik2 tersayang ni ha.. dekat2 setahun dah..
Mesti banyak kan yang berubah..
Dulu2, mase fly derang ni kanak2 riang lagi.. sronok bile ajak main.. ajak lari2.. ajak men beskal ke.. semuanye laa sronok je memanjang..
Hehe..kalau Nini mesti merajuk kalau xde orang nak maen badminton ngan die..
Muncung panjang kalau xde orang nak maen beskal ngan die..
Siaann adikku yang sorang tu.. hehe.. xleh nak teman die maen da.. rindunyer nak maen2..
Padanla balik Malaysia je turun berat badan.. orang lain tambah berat, aku lak makin kurus.. adoi!! >.<

Ha, Nini tu tadi adik bongsu aku.. Yaya tu adik nombor 2.. jadi, die anak no 3.. hehe.. that's my own way describing my adik2.. hehe..
Yaya ni, special jugak laa dalam hidup aku.. kenape ek?
Sebab die ni sangat2 laaaa loner! Memang slalu dok sorang2..
Pastu, mase die unno 6 bulan ade insiden.. kalau aku teringat balik, nnt sedih lak.. huhu.. jadi, kite takyah la citer bende tu ep?
Tapi, disebabkan insiden ni la aku rase cam overprotective lak kat die nih.. entah betul entah tidak ape aku buat ni kan?
Haa, die ni suke menulis.. hehe.. penah la jugak terbace diary die dulu2.. dulu bace jugak blog die.. tp asek tukar je namenye sampai tak tau dah ape blognyer.. huhu.. xleh da nak tahu kisah hati die.. hehe
Sangat la perahsia adik aku nih.. sampai ngan kitorang pun xtahu ape jadi dalaman die.. huhu
Mane laa die blaja jadik camni... hehe..


Alhamdulillah, Allah banyak sangat tolong adik2 aku nih. Harap sangat2, supaya Allah tunjukkan jugak kat adik2 aku ni perasaan aku bile dapat satu pencahayaan baru tentang islam.. nak sangat2 derang rase benda yang same aku rase..
Perasaan yang sangat best tak terkire! Da penah try citer benda2 best tu kat adik2 aku nih tapi rasenye maase lom sesuai sebab derang tak rase lagi satu anjakan paradigma tu!
Hmm, mungkin sebab aku tak buat cukup kerap dan tak cukup baik kot..
Takpe2, kite doa kat Allah same2 ek.. pastu kite kena ikhtiar sungguh2 supaya adik2 tersayang aku ni pun akan ade perasaan yang same ngan Allah..~


Specky - Yaya; Pegang hp - Nini
Cube teka brape umo derang? (retoris)
Kalau betul, kasik hadiah! Hehe..


So, next person sape ek? hehe.. sorang lagi adik aku yang pelik..
Entah laa, perangai die ni pon pelik sket.. die ni baru je abes final exam kat UITM.. so, die ni tengah free2 dan nak cari keje laa..
Adik laki aku yang sorang ni, tibe2 kan die je yang tinggi memanjang! Bley plak die gi amik genes belah mak aku? Iskh3, die ape lagi?? Sronok laa die cakap kitorg ni pendek laa.. itu laa.. adoi laa..
Yang special nyer pasal adik aku ni die da membesar dengan satu perasaan baru.. jiwa baru..
Alhamdulillah, kalau dulu2 die tak penah kesah ngan sape2.. skang da pandai da nak amik tau pasal kitorang..
Tibe2 cam pelik, sebab die da boleh tanye kat kakak die ni macam2.. kalau korang penah kenal kitorang yang dulu mesti akan rase bahawa satu keajaiban telah terjadi! hehe..
Bile jadi je bende tu kan, rase sayu tibe2... sebab adikku yang heartless ni da bley borak2 ngan akak die!! waaaa, sronoknye..
Haa, yang sweetnye die penah la buatkan ringtone kat tepon aku dlu2.. lagu yg die suke.. kadang2, kalau die maen keyboard ke ape2 ke..wat lagu ape2 ke, adegak die tunjuk2.. soh dgr la, komen la, itu la.. rase cam baru je kitorang ni jadi adik-beradik~

Kadang2, ade jugak terfikir..kalau la Allah amik dulu nyawa aku kan, sape laa nak tengok2 kan adik2ni..
Ade ke orang yang sudi nak paham adik2 aku ni.. sebab derang ni kadang2 pelik2 sket.. dan susah sket orang nak faham..
Tapi, kenapa la aku asyik pikir cam tu? Aku pun tak tau kenapa.. Allah jugak yang pegang nyawa kite ni..
Teringat zaman dulu2, ngan adik-adik ni..main basketball same2.. kayuh beskal jauh2 same2.. pastu nnt mak followkat blakang ngan kete.. hehe..
Blaja panjat2 pokok blakang umah laa.. tapi pokok tu dah takde.. dah kena tebang.. pokok tu, aku panggil pokok ilangkan marah..
Sebab tiap kali kena marah ke ape ke, sure naik pokok tu tak nak turun..hehe.. pastu, bile adik da besar sket.. ajak die naik skali.. ngeh3..


Ni je gamba A-dek latest yang ada lam simpanan
Namanya, Mohd. Marzwan :)



Rindunye kat adik-adik ni.. lame da tak jumpe adek laki aku nih. Dekat 3 tahun da.. Adik-adik yang da makin cantik tu pun, da lame tak jumpe. Mesti lain da nanti, hubungan kitorang.. ngan aku je kot ek. Sebab dok jauh kat sini.. Call umah pon jarang-jarang.. apatah lagi bile sumer famili member aku tukar nombor tepon skang nih! Tinggal nombor lame, adek laki aku je. Yang lain-lain, termasuk ayah ngan mak pon tukar..leh tak betau lak tu!

Eh da2.. sebelum masa terus meninggalkan kite.. tu je nak tulis!! ^_^

Sebenarnye rindu kat adik-adik! Tapi cam biase, tanak ngaku!! hehe.. (sombong tol manusia nh, xpenah nak blaja dari peristiwa-peristiwa lepas kan?)

Okeh, selamat jiddiyyah dalam setiap urusan!

Ayuh, kita kejar akhirat dan barulah dunia mengekori!


INFIRU!! INFIRU!! INFIRU!!

No comments:

Post a Comment